زندگی معلول با خوشنویسی
زندگی معلول با خوشنویسی
خورشید باش فقط خورشید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگی با خوش نویسی و آدرس shoreshekaste.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

تاریخچه جامعه ایمن در جهان، ایران و کلانشهر تهران
بدنبال مرگ یک جوان ۱۹ ساله که بر اثر انفجار مواد شیمیایی در سال ۱۹۸۵ در تورنتو کانادا رخ داد برای اولین بار دوستان ، آشنایان و NGOهای فعال مطلع از حادثه، بنیادی را تشکیل دادند که برای امر پیشگیری از حوادث و سوانح اقدام کنند. سازمان بهداشت جهانی که از دهه های قبل به طور روز افزون برای پیشگیری از آسیب و ارتقای ایمنی در حال فعالیت بود .بر ضرورت گنجانده شدن موضوع ارتقای ایمنی و پیشگیری از آسیب در برنامه های ارتقای سلامت عمومی تاکید کرد.
- اولین کنفرانس بین المللی حوادث و پیشگیری از آسیب ها در سال ۱۳۸۹ در استکهلم سوئد برگزار گردید .و مفهوم جامعه ایمن تبعین گردیده و”بیانیه جوامع ایمن”بدنبال این کنفرانس تصویب شد که سندی بنیادین است در این بیانیه اظهار می دارد .

“تمام افراد بشر دارای حق برابر برای برخورداری از سلامت و ایمنی می باشند”اجرای پروژه جامعه ایمن با شاخص های تبعین شده اولین بار در شهرLidkoping سوئد به اجراء گذاشته شد و این شهر در سال ۱۹۸۹به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوست. 
-مرکز همکاری های سازمان جهانی بهداشت (WHO) در امور جوامع ایمن در دانشگاه کارولینسکا سوئد مستقر گردید . 
دانش ایمنی: علوم را به دوقسمت تقسیم کرده اند : 
علوم تجربی و علوم انسانی (در کشور جمهوری اسلامی مبتنی بر فلسفه اسلامی) 
-دانش ایمنی در این بین به کدام مربوط است ؟ 
-علمی از علوم تجربی است ؟ 
- یاعلمی از علوم انسانی است ؟ 
-دانش ایمنی آنقدر با همه علوم رابطه و پیوند دارد که باید گفت علم ایمنی شناسی هم یک علم تجربی است و هم یک علم انسانی . 
مجموعه سیستماتیک از عناصر مشخص همه علوم همسوی در جهت شناخت اصول و فروعی که حفاظت و بهداشت انسان را تامین کند دانش ایمنی نامیده می شود . ایمنی جامعه با دانش ایمنی و مشارکت مردمی امکان پذیر خواهد بود . 
طرح پیشگیری از حوادث در قالب جامعه ایمن طی برگزاری کارگاهی توسط وزارت بهداشت و درمان (مرکز مدیریت بیماری ها ) در سال ۱۳۷۴ با شرکت سازمان هایی که به نحوی مسئول پیشگیری از حوادث بودند تشکیل و ارائه شد . این طرح از سال ۱۳۷۶ در پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت پایلوت در یک شهرستان منتخب به اجرا در آمد که دانشگاه های مورد نظر، استان تهران (اسلامشهر ) استان گیلان (لاهیجان)استان خراسان(کاشمر) استان بوشهر (بوشهر) استان مرکزی (شازند ) کاندید اجرای پروژه جامعه ایمن گردیدند . در سال ۱۳۸۳ نمایندگان مرکز همکاری های سازمان جهانی بهداشت (از دانشگاه کارولینسکای سوئد ) از روند اجرایی طرح ، بازدید کردند که در نتیجه بازدید ، شهرستان کاشمر از زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نخستین مجری پروژه جامعه ایمن موفق اجرای پروژه جامعه ایمن شد و در سال ۱۳۸۶ به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوست. از سال ۱۳۸۶ پروژه جامعه ایمن با بومی سازی والگوی علمی مبتنی بر شواهد در کلانشهر تهران بصورت منطقه ای به اجرا گذاشته شد بصورتی که در سال۱۳۸۸ منطقه ۲۲ تهران ودر ۲۱ مهرماه ۱۳۸۹ مناطق ۲۱،۲۰،۱۰،۵،۴ ودرمهرماه ۱۳۹۰ مناطق ۱۶،۱۵،۱۴،۱۳،۳،۲،۱و۱۸ طی مراسم ویژه ای به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوستند.هم اکنون پروژه جامعه ایمن در سایر مناطق تهران در حال اجراء می باشد و امید است تا پایان سال ۱۳۹۱ به شبکه جهانی جوامع ایمن بپیوندد . 
کلانشهر شیراز و شهرهای اندیشه ،قشم و کهریزک از جمله جوامعی می باشند ، که با کمک و مساعدت شورای سیاستگذاری جامعه ایمن موفق به اجرای پروژه جامعه ایمن شده و کاندیدای اجرای پروژه جامعه ایمن گردیده اند.
تاکنون ۲۷۲ جامعه از حدود ۳۰ کشور با اجرای موفقیت آمیز پروژه جامعه ایمن به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوسته ((ACCEPT و لوح پیوستن به شبکه جهانی جوامع ایمن پرچم SAFE COMMUNITY را دریافت نموده و موفق به امضاءتفاهمنامه مشترک بامرکز همکاریهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در امور جامعه ایمن گردیده اند. به لحاظ رتبه بندی از ۱۳ کشور که برای اجرای پروژه جامعه ایمن تلاش کرده اند بیشترین شهرهای آنان به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوسته اند و گواهی دریافت نمو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:2 ] [ فرشته جمشیدی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 24708
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1